דף משימה-להפקות גמר


לקראת יציאת הכיתה להפקת סרטי הגמר אנו פורסים בפניכם את הנהלים המעודכנים להפקות גמר, את מהלך עבודת ה- pre production ואת לוחות הזמנים לביצוע. הבנת התהליך, המשימות, הנהלים והדרישות המפורטים במסמך נועדו לאפשר לכם לתכנן ולמנוע אי הבנות. קראו היטב את כל הנהלים. אנו עומדים לרשותכם בכל שאלה.

 Pre production

ברגע קבלת אישור יציאה להפקה, הבמאי יצוות את התפקידים העיקריים בהפקה: מפיק, ע. במאי, מלהק, צלם ומקליט. צוות ההפקה יחל בעבודת ה- pre production לאחר פגישה ראשונה שתתקיים בין הצוות ובין מנהל ההפקות. בפגישה הצוות יקבל את לוח הזמנים של ההפקה ואת נהלי העבודה עם החונכים בתחומי הבימוי, ליהוק, צילום , תאורה, הפקה וסאונד.

חונכי בימוי, הפקה, ליהוק וצילום יהיו רשאים להמליץ על הפסקת פרויקט בכל שלב, אם ההפקה לא עמדה, בצורה מנומקת וראויה, בכל התנאים המקדימים ההפקתיים והאומנותיים בעת החונכות. 
הגשת תיק הפקה מסודר – עשרה ימים לפני היציאה לצילומים.

אישור בכתב של כל החונכים כי הפרויקט מוכן ליציאה לצילומים. 





חונכות

כל פרויקט מאושר להפקה מחויב לעבור את החונכויות הבאות: ליהוק, צילום, הפקה / עוזר במאי, הקלטת סאונד,תאורה. החונכות הנו חלק אינטגרלי מהתהליך הלימודי. ללא דיווח של החונכים על מצב מוכנות ההפקה, לא תאושר היציאה לצילומים. תאום החונכות יעשה על ידי משרד הפקות. אי הגעה במועד לחונכות יחויב בעלות החונכות. 

בקישור הבא ניתן לבחור את החונכים לטובת הפקת הגמר: מילוי הטופס יעשה הסמוך לאישור ההפקה. שימו לב שעבודה מול חונך אפשרית רק במידה שיש לחונך זמן. את התיאום מול החונך יש לבצע מול ביה"ס בלבד.
ליהוק
אורית אזולאי: החונכות תתקיים בביה"ס בימים בהם אורית מלמדת.
תחילת תהליך הליהוק יהיה רק לאחר אישור התסריט אותו יש להעביר לידי אורית בדוא"ל ל כתובת: pr-orit@bezeqint.net כשבוע לפני הפגישה המתוכננת. כל מפגשים יהיו בנוכחות במאי ומלהק. החל מהמפגש השני, על במאי/מלהק לדאוג שיהיו אמצעי הקרנה לטובת צפייה באודישנים. כמו כן במקרה ויהיו שינויים דרמטיים בתסרטי יש שלוח עותק מעודכן לפחות 3 ימים לפני החונכות. תאום החונכות תעשה דרך טומי בדוא"ל tommy@jsfs.co.il

צילום

סטודנטים שקיבלו אישור ליציאה להפקה יתחילו את תהליך החונכות עוד בשלבי הקונספט. החונכות תתקיים לאחר שהחונך קיבל לידו את התסריט בדוא"ל. החונכות תתבצע בשלבים עד לגיבוש שוטינג סופי .
לטובת החונכות יפגשו במאי/צלם עם החונך לפחות שלושה מפגשים שבין פגישה לפגישה יבוצעו שינויים ויילקחו בחשבן ההערות שניתנו במפגשים הקודמים. בסוף כל פגישה יעביר החונך דוח מפורט על מצב התקדמות העבודה למשרד ההפקה.

הקלטת שטח

לאחר אישור יציאה לצילומים על המקליט להיפגש לחונכות הקלטת שטח. תאום החונך תעשה מול משרד ההפקה. החונכות תתקיים בשלב ההכנות לצילום ותכלול הכנות טכניות, בפגישה שנייה החונך יוזמן לסט בזמן הצילומים. בסוף כל פגישה יעביר החונך דוח מפורט על מצב התקדמות העבודה למשרד ההפקה.

חונכות הפקה

לאחר אישור פרויקט על מפיק לתאם חונכות מול משרד ההפקה . החונכות תהייה בהיקף של שלושה מפגשים. בסוף כל פגישה יעביר החונך דוח מפורט על מצב התקדמות העבודה למשרד ההפקה.

ע.במאי

לאחר אישור פרויקט על ע.במאי לתאם חונכות מול משרד ההפקות. החונכות תהייה בהיקף של שלושה מפגשים. בסוף כל פגישה יעביר החונך דוח מפורט על מצב התקדמות העבודה למשרד ההפקה.

חונכות תאורה

בשלבי העבודה על שוטינג, תהייה פגישה עם חונך תאורה שבמסגרת ידונו הצלם/ תאורן על אלמנטים טכניים, בטיחותיים ואמנותיים הקשורים לשוטינג של הסרט. החונך עבור על רשימת ציוד שמתאימה להפקה. במקרים מסוימים יצטרף החונך לסיור לוקיישן. בסוף כל פגישה יעביר החונך דוח מפורט על מצב התקדמות העבודה למשרד ההפקה סה"כ 3 שעות שביה"ס מקציב לחונכות זאת. 

חונכות עריכה

חונכות העריכה תתקיים לאחר סיום הצילומים ויתואמו ע"י טומי ממחלקת ההפקה. בכל סוף שבוע ישלח לוז מפורט לגבי חונכויות שיתקיימו ע"פ התקדמות הסרטים. התקדמות העבודה תדווח בדוח של החונך למשרד ההפקות בו הוא מציין את שלבי העבודה, התקדמות ומשימות שניתנו לפגישה הבאה. על הסטודנטים להגיב לשינויים במהרה על מנת להכין עצמן לחונכות נוספות. בסוף כל פגישה יעביר החונך דוח מפורט על מצב התקדמות העבודה למשרד ההפקה. (לכל סטודנט יהיה סל של שעות חונכות שעליו לנצל)

חונכות עיצוב פס קול

חונכות סאונד לסרט גמר היקף החונכות כ 10 שעות

פגישת תסריט / לפני צילומים.

הפגישה תתקיים אחרי שהתסריט נשלח לחונך בדוא"ל ofroosh@netvision.net.il בפגישה יועלו הנושאים הבאים:

האופן שכדאי לצלם על מנת לייצר חלל שבו הסאונד יוכל להתבטא בסרט. ניסיון לחשוב מראש על תפקיד המוזיקה בסרט ופיצוח בעיות שעולות משאלות של הסטודנטים.
  • צפייה ראשונה תהייה תמיד בשלב מוקדם יחסית בעבודת העריכה על מנת להבין את המשימות שהסרט מביא עמו. זו הפגישה הכי ארוכה שבה הצפייה ממושכת וכוללת שיחה ארוכה שבה מבצעים חלוקה של משימות ומתווים את תהליך העבודה. לאחר פגישה זו יוצא הסטודנט למספר משימות ולעיתים החונך מתגייס מיד לעזרה ברפרנסים ו/או מציאת מוזיקאי מתאים. 
  • צפייה בראפ קאט מתקדם. 
  • התמקדות על עיצוב הסאונד והחלטה כיווני מוזיקה סופיים. 
  • ליווי תהליך המוזיקה ועיצוב פס הקול. (כחודש לפני סיום העבודה) 
  • בשלב הזה הסרט נמצא בעבודת עיצוב פסקול וסקיצות ראשונות של מוזיקה. מנקודה זו ואילך המוזיקה היא האלמנט שתובע את מרב האנרגיה ויוצר את רוב העבודה. 
  • צפיה אחרונה לקראת סיום. 
  • בשלב הזה יש כבר פחות פגישות ויותר צפיות חוזרות שמהותן אישור וכיוון העבודה של כל הנוגעים במלאכה (המוזיקאי/ת , מעצב פס הקול וכ'ו). זו הישורת האחרונה עד לקו הסיום. 

עדכון ורענון נהלי הפקת גמר


אורך הסרטים: 15:00 דקות כולל כותרות.

התלמיד יכול להגיע עד מקסימום זמן סרט של 15 דקות כולל כותרות. כל גלישה בזמן מעבר לכך משמעותה הפסקת העבודה ע"י ביה"ס או לחלופין תשלום ע"י הסטודנט של כל הוצאות העודפות מעבר לזמן זה.      

מספר פרויקטים: לפי רמת התסריטים ולו"ז ביה"ס.

מסגרת ההפקה


  • זמן צילום: עד 5 ימים ברצף.  כל סרט מקבל 10-11 ימים להפקה כשרק 5 מהם מיועדים לצילומים ויתרת הימים להוצאת והחזרת ציוד. רק במקרים מיוחדים, כפוף לאישור מנהל ביה"ס, מנהל ההפקות או חונך הפקות יאושר פיצול תוך כדי הצילומים.
  • צוות:  מתוך תלמידי הכיתה. תלמידי שנים א'- ד' ישתתפו רק באישור של מנהל ההפקות ובתנאי שההשתתפות בהפקת הגמר אינה מפריעה למהלך לימודיהם.
  • ניתן להביא מבחוץ ארט דירקטור, מלבישה, פרופס, מאפרת ועוזרי הפקה.
  • ניתן להסתייע במקליט ממגמת הסאונד במכללת ספיר. בוגרי ביה"ס ישתתפו רק באישור ביה"ס.
  • צוות הצילום (צלם, עוזר צלם) יהיה מורכב רק מתלמידים המתמחים בצילום.
  • צלם, מקליט, ע. במאי, ניהול תסריט- ישמשו בתפקידם משך כל ימי הצילום.

מצלמה וחומרי גלם

הסרטים יצולמו במצלמות שנבחרו ע"י ביה"ס ומול חברות השכרה חיצוניות בית הספר ינהל דיאלוג עם הבמאי באשר לאופי הפורמט שברצונו לצלם.

במידה והבריק דאון יעבור 5 ימי צילום הם יהיו על חשבון הסטודנט. אכסון חומר הגלם הוא על הארד דיסק האישי של הסטודנט.

  • על כל סטודנט לרכוש לפני ההפקה דיסק נוסף בנפח של לפחות 1TB  לגיבוי כל החומר.
  • גיבוי נוסף של חומר הגלם יתבצע בביה"ס בסיום ההפקה. על ההפקה לדאוג להביא את ח"ג על מנת שיבוצע גיבוי ע"ג שרת יעודי בביה"ס.
חשוב מאוד!! - בזמן הצילומים עליכם לרשום על הקלפר בברור:

  • שם הסרט
  • שם הבמאי והצלם
  • Jerusalem - The Sam Spiegel Film School
  • תאריך
  • SHOT  TAKE
כמו כן על ע.במאי להגיד בקול את כל את פרטי השוט והטייק


ציוד לפרה-פרודקשיין וחזרות

לטובת צילום חזרות שחקנים וסיורי לוקיישן ניתן להוציא מצלמות "ביתיות" או מצלמות סטילס. לא ניתן להוציא מעבר לכך מצלמות שאינם מיועדות לכך. לא ניתן להוציא את מצלמת ההפקה לטובת טסטים לסופי שבוע - ניתן להוציא את המצלמה לטובת טסט טכני בשעות היום (כאשר יש פעילות במחסן) ולהחזירה באותו היום.

הזמנת ציוד

הזמנת ציוד תעשה ישירות מהאתר ויאושרו ע"י מחלקת ההפקה בכפוף להגשת תיק הפקה מלא כולל כל הרליסים .
הפקה לא תצא אם RELEASE   ותיק ההפקה לא יוגשו בעיתם.


חיוב נזקים לציוד

בסיום תהליך החזרת הציוד יבוצעו הערכות הנזק לציוד שחזר פגום או חוסרים של ציוד, ביה"ס אחראי להשלים או לתקן את הציוד בזמן סביר. 
במקרים בהם פרטי ציוד נשלחים למעבדות חיצוניות או ליבואן וחל עיכוב בניפוק הציוד להפקה הבאה ביה"ס לא ישכור ציוד חיצוני או ישא בעלויות נוספות.
חומרים מתכלים: נורות לפנסים - 25% ישולמו ע"י התלמיד 75% ביה"ס. 
במקרים של נזקים ואבדנים העולים מעל לסכום הפוליסה - הסטודנט או ההפקה האחראית על הנזק שנגרם, יידרשו לשלם את ההשתתפות העצמית לציוד שאבד/ ניזוק למרות שכל הציוד במוטח בכל הסיכונים.

סטילס

על המפיק לתאם עם הנהלת בית הספר ביקור של צלם מקצועי על הסט לצורך צילומי סטילס לחוברת הגמר.

זכויות מוזיקה

בסרטי בית הספר תהיה מוזיקה ישראלית בלבד. מקורית או קיימת. במידה וגיבורי הסרט שרים או מתייחסים לשיר קיים, יש להביא את ה- RELEASE של השיר לפני הצילומים.

מלגת הפקה ישירה


5000 ₪ בתקופת ההפקה המחולקת לשלושה חלקים:

  • 3000 ₪ עם יציאה לצילומים, לאחר הגשת תיק הפקה במלואו ואישור חתום על מוכנות הפקה שלכל החונכים
  • 1000 ₪  - מלגת הפקה שלב ב', לאחר אישור ראפ קאט.
  • 1000 ₪ - מלגת הפקה שלב ג', לאחר מימוש התנאים הבאים:

תשלום על אובדן ונזק,  רשימת קרדיט מלאה של צוות  ושחקנים שמות שחקנים ראשיים  באנגלית. 

הכנת והפקדת Dialog list בקשרי חוץ, שם סופי לסרט בעברית ובאנגלית.

אישור סינופסיס מקוצר להפצה ולריסים לשחקנים ומוזיקה מקורית

ביה"ס מעניק את מלגת ההפקה בכפוף ליכולתו ואין לראות בכך

התחייבות מוחלטת של ביה"ס.

גריידינג תמונה ופס קול:   לאחר אישור עותק סופי ואישור נקודתי לפס הקול (הכולל השלמת release של יצירות לא מקוריות והגשת que sheet מעודכן ומלא) , ביה"ס יישא בעלויות 2 משמרות ON LINE ו 2 משמרת MIX בת 9 שעות.
  • הגרידינג יבוצע בביה"ס בעזרת מפעיל חיצוני שביה"ס בוחר לעבוד מולו. במקרים שבהם הסטודנט מעוניים לעבוד עם מפעיל אחר ניתן לבצע זאת בתאום מראש לפני קביעת מועד העבודה.

המיקס ועיצוב פס קול יעשה בביה"ס בחדר של Jungle כל עבודה מעבר לשתי המשמרות שנקבעו ע"י ביה"ס ישולמו על ידי התלמיד ישירות למפעיל בסיכום מראש. ביה"ס לא גובה שום עמלה או תשלום נוסף על חדר המיקס.


תיק הפקה

התיק יוגש דרך האתר בלבד (קישור להעלאת תיק הפקה) כאשר יש לסרוק את הטפסים הרלוונטים:
רליסים חתומים, טופס בטיחות חתום

שם הפרויקט הכולל שם במאי/ מפיק

מילוי טופס משוב בתום הפקה

בסיום ההפקה חובה על מפיק הסרט או הבמאי למלא טופס משוב. הטופס מהווה עבור ביה"ס אינדיקציה על ליקויים שהתרחשו במהלך ההפקות וכן יכולת ללמוד ולשפר את תהליכי העבודה. במקרים שבהם יועלו ביוזמתכם נקודות חריגות שדורשות התייחסות מערכתית יזומן הצוות לפגישה במשרד ההפקה. קישור לטופס משוב
Comments